lördag 30 juni 2012

Blommig studenttårta

Hej allesammans! Här kommer studenttårta numero duo.

Fyllning 1. Persikogrädde
Ca 300 g  Inlagda persikor (i sockerlag)
3 dl grädde
1 tsk vaniljsocker
1. Finhacka persikorna och krama försiktigt ur sockerlagen.
2. Vispa grädden hårt och vänd ner de finhackade persikorna och vaniljsockret. Blanda ordentligt.  
Jag har spacklat tårtan med smörkräm och täckt med vit kavlingsmarsipan samt dekorerat med egna dekorationer.
 
Min digitalkamera dog när jag började göra denna tårta och jag blev därför tvungen att använda min mobilkamera. Tyvärr gör aldrig några av mina bilder jag har i bloggen bakelserna, tårtorna o.s.v rättvisa och jag är heller ingen expert på fotoredigering. Funderar dock starkt på att investera i en bättre kamera inom en snar framtid och kanske även gå någon fotoshopskurs för jag blir verkligen aldrig nöjd med bilderna både före och efter redigering. Kan ju i och för sig vara i mig som problemet ligger som inte vet vilka effekter som ska läggas till. Jaja, jag får se hur jag gör... 

2 kommentarer:

Dilan sa...

Renée! vad duktig du är! :D

Renée sa...

Tack Dilan! :)